
Pochettino: Zor gruptan birinci çıktık
ABD Teknik Direktörü Mauricio Pochettino, Türkiye'ye 3-2 mağlup olmasına rağmen gruptan birinci çıktıklarını vurgulayarak, basın toplantısında mağlubiyete hükmedilen olumsuz havaya anlam veremediğini ifade etti. Pochettino, Türkiye'nin turnuvada elenmesine karşın takımın performansını övdü ve zor grubu lider bitirdiklerinin değerinin yeterince takdir edilmediğini söyledi.
2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu'nun son maçında ABD, Türkiye'ye 3-2 yenildi. Mauricio Pochettino yönetimindeki Amerikan takımı, bu mağlubiyete rağmen gruptan lider çıkarak bir sonraki tura kaldı.
Los Angeles Stadyumu'nda düzenlenen basın toplantısında Pochettino, zor bir grupta birinci olarak tamamlandıkları mesajını verdi. Teknik direktör, hedeflerinin grup aşamasını geçmek olduğunu ve bunun başarıldığını vurguladı. "Dünya Kupası'na gelmeden önce amacımız buraya gelebilmekti, sonrasında gruptan birinci çıkmaktı ve bunu başardık" dedi.
Pochettino'yu rahatsız eden ise maç sonrasında oluşan hava oldu. Kendisine göre ortamda tutarsızlık yaşanıyor. "Türkiye turnuvadan gidiyor, ben mi yanlış anlıyorum ama sanki biz eve dönüyormuşuz da Türkiye turnuvada kalıyormuş gibi bir hava var" şeklinde konuştu.
Deneyimli hoca, oyuncularının performansından memnun olduğunu belirtti. Maçın bütünde iyi bir mücadele verdiklerini söyledi. Pochettion, özellikle birçok oyuncunun ilk defa sahaya çıktığını ve ekibin daha da güçlendiğini ifade etti.
Pochettino, D Grubu'nun zorluğunun henüz yeterince takdir edilmediğine dikkat çekti. "Şu ana kadar kimse bizi zor bir grupta birinci bitirdiğimiz için kutlamadı" diyerek oyuncularını, personeli ve taraftarlarını tebrik etti. Kalite açısından zor rakiplerle sınav verildiğini vurgulayarak, bu başarıyı değerli gördüğünü ortaya koydu.
Teknik direktör, turnuvada tarihe geçmenin tek üç maç kazanmaktan ibaret olmadığını açıkladı. Asıl hedefin bir sonraki aşamaya ilerlemek olduğunu belitti. "Gayet iyi oynadık, derinliği olan bir takım olduğumuzu ispat ettik" ifadelerini kullandı. ABD'nin Dünya Kupası'nı kazanmak için yola çıktığını hatırlattı.
Türkiye'nin durumunu değerlendiren Pochettino, karşılarındaki takımın kalitesine saygı duyduğunu gösterdi. Ülkesi, bayrağı ve gururu için mücadele eden bir ekiple karşılaşacaklarını söyledi. Türk futbolunun seviyesini tanıdığını belirterek, Türkiye'nin daha iyi sonuçlar alması gerektiğini düşündüğünü ifade etti.
Sakat oyuncularla ilgili değerlendirme yapan Pochettino, Christian Pulisic'in durumunu yakından takip edeceklerini açıkladı. Sarı kartı olan oyuncuların riski bulunduğunu vurgulayarak, bu konuda dikkatli bir seçim yapacaklarını söyledi. "Pulisic fiziksel olarak hazır, baştan oynatacağımız mı yoksa sonra mı gireceği kararını vereceğiz" dedi.
Bir sonraki aşamada Bosna Hersek ile karşılaşacaklarını bilen Pochettino, henüz o maçları düşünmediklerini belirtti. Şimdilik Türkiye maçını kazanmakla ilgili odaklanmalarının gerektiğini söyledi. Gruptan en iyi çıkış olan üç galibiyetle ilerlemek istediklerini aktardı.
Pochettino, denge kurmak durumunda kaldıklarını açıkladı. Sakatlık riski ve diskalifiye olma ihtimali göz önünde bulundurulduğunda, bazı oyuncuların dinlendirilmesinin doğru olacağını değerlendirdi. Ancak Türkiye maçının kazanılması gerektiğini vurguladı. "İnandığımız ve oynamaya hazır ilk 11'i sahaya çıkaracağız" şeklinde konuştu.




